miehen ja hänen sinänsä dialogia - yksin olet kolme

perjantai 1. toukokuuta 2009

en pääse ihmetyksestäni eteenpäin - latasin niin paljon toiveita sinuun...
- niin
- mitä hemmetin niin?
- niin mitä toiveita?
- jos minä olen kerran apua pyytänyt, mikset sitä voi antaa, siis mitä ihmettä mun täytyy tässä todistaa, sähän tiedät jo koko juonen, vai mitä? onko se yksinkertaisesti niin, että minulla ei ole omaa tahtoa lainkaan, että kaikki on ennalta määrättyä?
- niin
vastaa onko, ajattele niitä kärsimyksiä joita sinä ja sinun uskontosi kautta on syntynyt, määrähän on mittaamaton - ja sinä vaan hoet niin, niin, niin, niin
- siis ketä sä rakastat vai rakastatko ketään, oot sä joku vihan ja rakkauden täyttymä, joka saa raivarin heti, jos vähän arvostelee tai epäilee, musta tuntuu, että sä epäilet itse itseäsi eniten vai? äläkä please sano niin
- niin
- voihan kuustoista, leikitkö sä jotain terapeuttia, sinä olet sanonut poikasi suulla tai niin on ainakin kirjoitettu - -katso uudeksi minä teen kaikki-
- niin, nykyhetkessä eläminen tekee avoimeksi uudelle, sellainen joka elää nykyhetkessä - tekee ihmisen avoimeksi uudelle, muutos on jatkuvaa, voit kokea aina yhteyttä uuteen jumalaan - isään. "recedant vetera, nova sint omnia" - vanha on ohi - tästä lähtien kaikki on uutta
- recedant vetera, nova sint omnia" - vanha on ohi - tästä lähtien kaikki on uutta, voi siis joka päivä kohdata sinut uutena rakastavana isänä joka et koskaan hylkää?
- niin, joka kerta kun kuulet minun sanan tai jeesuksen nimen - kuulet sen uudella tavalla.
- jussi, vanha perinne on kuten tiedät; kaikki mitä otetaan vastaan, välttämättä otetaan vastaanottajan tilan mukaisesti. Kun olet katkera, kaikki se minkä otat vastaan muuttuu katkeruudeksi, kun olet rakkauden täyttämä, kaikki mitä kohtaat ja otat vastaan muuttuu rakkaudeksi, kun elät nykyhetkessä - kaikki muuttuuu nykyisyydeksi, kaikesta tulee ajantasaista läsnäoloa - sinäkin voit nousta suorin selin ja astua isäsi eteen - hän josta puhumme teki sen silloin - sinä voit tehdä saman nyt - myy kaikki ja osta kallisarvoinen helmi - sinä voit tehdä sen nyt. Kyllä minä olen tuskasi nähnyt, kyllä minä olisin voinut maksattaa niillä, jotka ovat sinua vastaan nousseet ja tiedän, että toivot minun sanovan ; maksakoot he siitä kovan ja raskaan hinnan. Mitä sinä siitä kuitenkaan hyödyt - kovapäinen - myös nimittäin ihminen nähdään uudella tavalla - ainutlaatuisuutena, siksi en halua verrata, äläkä sinäkään vertaa itseäsi tai jotain toista toiseen - se on rikos ainutlaatuisuutta kohtaan. Jokainen sinun tekosi saa oman erityisen määrityksensä kohteesta käsin. sanoen asian näin, kun toinen on ainutlaatuinen myös rakkautesi - jussi- häneen on ainutlaatuista - ei voi tämän periaatteen mukaan rakastaa kahta ihmistä samalla tavalla ( luen koko ajan mielenliikkeitäsi - älä pelkää- älä häpeä )Siksi - ÄLÄ pakota äitiä vastaamaan kysymykseen ketä hän lapsistaan rakastaa eniten - teet vain hänet onnettomaksi, koska siihen ei ole vastausta - hänellä on ainutlaatuinen rakkaus jokaiseen lapseensa. Älä tuhlaa aikaasi pirstoutumiseen - väärintekijät ja valehtelijat saavat maksaa tekonsa. Koeta tehdä sekin työ mistä et nauti sydämellä ( minä raivaan totuuden tieltä kaiken pois) työ sujuu joustavammin, pidä hetkestä kiinni ja muista ajan suure - se venyy tarvittaessa aivan kuin mittanauha - kuten rauhallisemmin olet läsnä - sitä kimmoisampi olet. Voi jättää kaikki huolesi minun käsiini. Jos joku sinua rakastaa se olen minä - sinun isäsi.
- mä mietin tätä, ja kyllä sä tiedät, että mä olen miettinytkin - mutta mä olen niin saamarin ihminen ja siksi mä en usko, että koskaan enää lupaan mitään - mut kyllä mä tajusin - kyllä mä snaijasin - mut mä haluan omistaa sut kokonaan - ton äskösen dialogin mukaan tai sun puheen mukaan - sulla on myös ainutlaatuinen suhde minuun - poikaasi?
- niin, mene nyt nukkumaan - mä nosta sut ulos ajasta, voi nukkua pelkästään nyt - tässä ajan suhteessa. Ei ole kuin pelkkä nyt - ajattelet sitä tai et - se on perustotuus. Nyt - tässä. palataan tähän aikaan ja kuinka se haastetaan salaperäisesti -mutta mä huomaan, että sun luomet lurpottaa - äläkä huoli kaikki kääntyy parhain päin - anna itsellesi aikaa - elä tässä ja nyt. Älä pelkää - ei ole yksinkertaisesti mitään pelättävää. Vaikka sä ajattelet, että olet pistänyt meidän suhteemme jakoon, ei se jakaudu - ihan sen perusteella mitä puhuttiin. Jokainen tekee oman duuninsa. Se, ketä sä nyt ajattelit - mä hoidan asian - tulet sen huomaamaan.
- okei palataan sitten astialle, täs on niin monta juttua kutes tiiät.
- niin